Programmet til den københavnske metalfestival Copenhell er for begyndt at tage form, og arrangørerne har netop offentliggjort yderligere tre amerikanske bands alle amerikanske: Mastodon, DevilDriver og Suicide Silence.
Festivalen er nu oppe på 12 navne i alt og de sidste 4 navne forventes at blive offentliggjort i april.
Der er jo ingen grund til at tage udenlands for at opleve metal her til sommer... Stærkt stærkt program, og 10 min. på cykel hjemmefra er sgu heller ikke sådan at kimse af.
#5. d.02.03-2010/11:49:52/ | Af: Fugle
Kæft et fedt program.. Man sidder helt ogg bliver målløs af at der bliver ved med at komme store og dyre navne.. Personligt havde jeg regnet med at de bare havde feset den lidt af med nogle små danske navne her til sidst.. Men fuck no man! Go stil!
#6. d.02.03-2010/15:14:34/ | Af: Kay
Nej hvor lækkert! Det er uanset fremmøde fra min side!
#7. d.02.03-2010/15:26:50/ | Af: Howling
Suicide Silence FUCK hvor er det fedt det/de skal ses!!!!!!!!
#8. d.02.03-2010/15:56:28/ | Af: Dennis
Noget siger mig, Ill Niño kommer:D
#9. d.02.03-2010/16:45:33/ | Af: Don Kylling
Fesent program. Kun Napalm Death, Devildriver og Behemoth rykker i løgene. Der skal ihvertfald ét fedt navn mere på programmmet, før jeg gider overveje at møde op til arrangementet. Og gerne noget Døø eller Black.
#10. d.02.03-2010/17:08:04/ | Af: Pagaard
Det er meningen man kan overnatte på selve festivalen right?
#11. d.02.03-2010/17:09:37/ | Af: lars
Don Kylling>det siger vist mere om dig end programmet.
#12. d.02.03-2010/18:28:06/ | Af: Don Kylling
#11
ja, det\' fint du...
#13. d.02.03-2010/18:29:59/ | Af: lund
Mega fedt program!!
hva fanden don kylling!! høre du Devildriver???? det jo metalcore!! er du sikker på du er okay??? du er ik syg vel???
du gør mig sgu helt bange nu!!
det næste bliver vel at du høre dansk metalcore!?
og nu har du lige brugt så lang tid på at svine dansk metalcore ej det slet ik godt det her!
#14. d.02.03-2010/19:35:46/ | Af: agger
Behemoth er sgu da det eneste der er værd at komme efter... Megadeth VAR fede, men har svært ved at abstrahere fra at Hr. Must-Stay-In er en Born again christian og smider sataniske bands af programmer rundt omkring efter forgodtbefindende...ender nok med at Nergal og Co blir smidt af billetten...Fedt initiativ ellers, men skal satme også love for man satser sikkert!! Metal Magic, Allborg Metal Festival og Royal i Århus er LANGT mere interessante festivaller...
#15. d.02.03-2010/19:50:22/ | Af: Don Kylling
#13
Devildriver... Metalcore? Hvad helvede snakker du om!?
#16. d.02.03-2010/21:17:31/ | Af: agger
DD suxx!!! ... Og omend jeg ikke syntes det er metalcore af den allermest triste, skabelonsagtige slags, så vil jeg også putte den over i den meget moderne afdeling af affalds metal!!!!
#17. d.02.03-2010/21:26:42/ | Af: Fugle
#15 - Du benægter altså at DD er bare en anelse Metalcore?
#18. d.02.03-2010/21:39:07/ | Af: Blackwizard
Ved sgu ikke hvad Devildriver er for noget, men for helvede hvor er det dog miserabelt elendigt..Konformt og kedeligt..
næææ.... suicidal tendencies.. det ved man sgu hvad er. Tror jeg da. Mike Clark er vist ikke med længere, og han var sgu bare for fed. Men det kan da ikke gå galt - med mindre Cyco Miko også er blevet nykristen!!! Jeg glæder mig ihvertfald.
Behemoth.. Megadeth ...maaaammmm.
Der mangler sådan lidt god stabil trash.. lad os få Overkill på programmet.. og Artillery..
At kritisere programmet er sgu da tyndt. Der er da vildt format over programmet.. Deftones kommer jeg ikke til at bruge meget tid på .. Men at tiltrække så mange store bands. det er sgu ambitiøst og SÅÅÅÅ fedt..
AL MAGT TIL COPENHELL
#19. d.02.03-2010/21:40:28/ | Af: lund
det jo ik bare en aneles, det ER metalcore!! og det pisse fedt! men hr don k høre jo kun det onde shit, så når han nu godt kan li\' dem er det jo ik metalcore for det hader han jo!
så derfor er det IKKE metalcore.
han ved det meget bedre end os andre!
#20. d.02.03-2010/22:00:38/ | Af: Nelson
JA. suicidal og napalm skal ses!! Devildriver tjaa.. de har stjålet godt fra hardcore og metal så de er vel metalcore. fury of... var et fedt album det sidste de lavede stinker.
#21. d.02.03-2010/22:00:59/ | Af: King666
Okay gutter... Skal vi ikke først og fremmest glæde os over en Metalfestival i KBH. Det er da et megafedt initiativ!
Lad os håbe det kan fortsætte mange år ud i fremtiden.
Jeg er da heller superglad for alle bands på programmet.
Personligt ser jeg mest frem til Suicidal, Megadeth, Supercharger, Hatebreed og Devildriver.
De sidste 4 bands måtte gerne være Throwdown, Cavalera Conspiracy, Artillery og Demonica
Hell Yeah!!!
#22. d.02.03-2010/22:03:43/ | Af: Fugle
Ja.. Han hører det VILDT ONDE shiiit :P... Red Warzawa, Svartsot, og alt med norsk i :D.. Det er blåstempel nok, så må man gerne være dobbeltmoralsk :)
#23. d.02.03-2010/22:06:33/ | Af: Fugle
Vil for øvrigt give #21 helt ret... Så længe man bor i DK og gerne vil se metal i DK så har man slet ingen ret til at brokke sig over dette arrangement..
Det er aldrig set før at der er så mange store metal bands samlet på én gang i DK.. Stor respekt herfra!
#24. d.02.03-2010/22:34:39/ | Af: King666
#23 Nemlig stor respekt til Copenhell. Det er sådan en festival, man har håbet på i mange år....
Jeg mener så iøvrigt at Roskilde skal stramme sig virkelig an for ikke at miste gæster. Det er sgu en tynd gang metal-suppe de har disket op med indtil videre.
Det er vel blevet en indie-festival.....skod
#25. d.02.03-2010/22:40:27/ | Af: Don Kylling
#17, #19
Det er muligt at Devidriver har elementer af Metalcore i sig, men jeg vil nu kalde det Melodic Death med inspiration i Nu Metal.
22# Det er fordi jeg er kvlt og alle i andre er nogle fucking posers!
#26. d.02.03-2010/22:43:41/ | Af: Daniel1
Uuuha, det er ikke populært at afskye metalcore!? Fornemmer en masse tuderi og stampen i gulvet, over at nogle har en anden smag...dametasker!!
Ok program...Satyricon og Gojira så er jeg stensikkert på.
#27. d.02.03-2010/23:15:32/ | Af: lund
hahaha ja Don K dig og Sidney lee true metal!! vi andre er her bare!!
#28. d.02.03-2010/23:16:03/ | Af: Fugle
#24 - Helt korrekt endnu engang! Roskilde skal virkelig oppe sig for at hænge ved.. Indtil vidre ser det godt nok skidt ud!
#25 - Eller også er du bare en snæversynet snob som ikke kan åbne sit lille sind for omverdnen..
#29. d.02.03-2010/23:18:32/ | Af: Fugle
#26 - Forstår forøvrigt ikke dit indlæg.. Enten er du ironisk på din egen helt egen måde, eller også kender du bare ikke Don Kylling og har ikke været på Metalzone i lang tid.. Hvis din besked skal læses som den står så er du helt ude af kontekst..
#30. d.02.03-2010/23:30:31/ | Af: Daniel1
Hvad er det du ikke forstår?? Fordi vi er nogle som ikke kan lide metalcore, skal vi høre på jeres vræleri! Det er lige så trættende at høre på dig, som på Don Kylling...
#31. d.02.03-2010/23:43:18/ | Af: Daniel1
Men både programmet og festivallen lyder vildt fed...der bliver rakt ud i alle genrer, som der selvfølgelig skal til sådan et arrangement. De færreste kan vel lide det hele, og fred være med det.
#32. d.03.03-2010/00:04:01/ | Af: Fugle
Som sagt.. Helt ude af kontekst.. Vi snakker ikke om hvorvidt metalcore er fedt, men om hvorvidt DevilDriver ER metalcore.. Personligt syntes jeg at DevilDriver er feh..
Dig og Kylling har dog en ting til fælles..: I skal lærer at bruge hovedet før i tænker ;D
#33. d.03.03-2010/00:27:06/ | Af: Daniel1
JO...det er lige netop det, som starter diskussionen. Dog startede det i en anden tråd, men # 13 bragte det på banen igen. Nej, vi skal ikke lærer at bruge hovedet?! Vi skal LÆRE. Det er bøjet i navnemåde. Brug hovedet før du spiller kløgtig.
#34. d.03.03-2010/06:28:28/ | Af: Jimmy
kan godt være alle har travlt med at svine metalcore til fordi det ikke er \"true\" nok og bla bla bla....meeeen jeg kan da komme i tanke om en ting som stinker endnu mere, og det er black metal. Hele genren og dens latterlig klicheer er da til at dø af grin af og man kan da ikke tage det mere seriøst end det døgnflue pop som de spiller radioen....
#35. d.03.03-2010/08:51:33/ | Af: lightning
#34#
Du har tildeles ret hvad angår black metal. Et komplet latterligt image, ihvertfald gennem 90´erne, hvor det gjaldt om at være mest OND og misantropisk. Visse bands hænger stadig ved dette.
Dog er den store forskel, at black metal faktisk har fostret nogle bands der kan spille fed musik. Personligt bryder jeg mig ikke om den \"true\" black metal såsom: dark throne, burzum etc. Men bands som Immortal, Emperor og Dimmu (ja, jeg elsker dimmu) har sgu langt mere talent end hele den lamme nu-metal tilsammen.
#36. d.03.03-2010/10:07:25/ | Af: Daniel1
#34 og #35 I har helt ret, hvad angår fjollerierne indenfor den \"true\" metal. Men man behøver ikke at være sortsindet satantilbeder, blot fordi man finder metalcore særdeles uinteressant. Jeg hører både Cradle of Filth og Nightwish, hvilket vel ikke er særlig \"true\"?!
#37. d.03.03-2010/10:13:59/ | Af: Fugle
#33 - #13 referere til gamle tråde hvor Don Kylling har svinet ALT til hvad der har med metalcore at gøre.. Ikke hvorvidt at Metalcore stinker.. Mere om hvorvidt Don Kylling stinker.. Derfor skrev jeg: \"Du har tydeligvis ikke været herinde længe hvis du ikke er kendt med Don Kyllings holdninger, og taler i vildelse mht. emnet\"... Fjols..
#38. d.03.03-2010/10:26:39/ | Af: Daniel1
#37 NEJ - #13 refereR, du må få styr på dine endelser.
#39. d.03.03-2010/11:15:58/ | Af: niller
#36 - #38 - Det er underholdende læsning, når en tråd som denne kører af sporet og kommer til at handle om at tilsvine de andres grammatik. Hertil må jeg bare sige, Daniel1, at det hedder INDEN FOR den \"true\" metal, ikke \"indenfor\". En lille ting - javist - men lad nu være med at svine på et billigt grundlag.
#40. d.03.03-2010/11:22:30/ | Af: Daniel1
#39 1-1 ;-)
#41. d.03.03-2010/11:24:24/ | Af: niller
#40 :-)
#42. d.03.03-2010/11:57:26/ | Af: Lars Ole, 5C
Der skal bare noget mere metalcore og noget mindre ægte metal på programmet, så skal mig og mine hjemmedrenge fra min gymnasieklasse nok komme!
#43. d.03.03-2010/12:09:16/ | Af: Fugle
Endnu engang totalt ude af kontekst ved at disse andre folks gramatik.. Knold..
#39 - Mange tak :)
#44. d.03.03-2010/22:52:06/ | Af: Don Kylling
Skal godt nok lige love for at folk tager min holdning til Metalcore personligt. Skal jeg nu også begynde at vræle, fordi der er nogle herinde der tilsyneladende ikke kan lide Burzum og Darkthrone? I er vel bare nogle små stakler ikke kender til begrebet \"smag og behag\".
#45. d.03.03-2010/23:05:02/ | Af: Daniel1
#44 Ja, der er musikdiktatur, og Fuglefjols er diktatoren. Vi SKAL elske metalcore...
#46. d.04.03-2010/01:32:10/ | Af: Fugle
Næh.. Vi er bare nogen som godt kan lide metal og giver den op for den, også her i Danmark, og vi har efterhånden fået nok af at høre på jeres evigt elendige negative bullshit..
Vi HAR fattet at i personligt ikke kan lide det!
Der er da ikke noget værer end altid at få den samme kommentar igen og igen: \" Det her er bare noget lort fordi det kan jeg ikke lide.. Buhuuu\"
Typisk snæversynethed her på MZ
#47. d.04.03-2010/12:35:12/ | Af: lars ole, 5C
Hoppe Hoppe metal og CORE.......... Total fee........ Klart jeg skal knalde nogle breezere ned og ud og hoppe max rundt.
#48. d.04.03-2010/19:23:20/ | Af: Don Kylling
Så hvis man ikke deler den samme musiksmag som dig, så er man altså snæversynet? Og ja, musik man synes er noget lort, er selvfølgelig fordi man ikke kan lide det. Det giver vel sig selv.
#49. d.04.03-2010/19:24:32/ | Af: Don Kylling
Og den kommentar var selvfølgelig til #46.
#50. d.05.03-2010/08:08:09/ | Af: hellcock
Skoletasker og EMO
#51. d.05.03-2010/16:11:10/ | Af: Fugle
#48 - Prøv at læs hvad jeg skriver... Det er jo netop at hvis man ikke deler den med DIG SÅ er man snæver synet... Og ja, musik man syntes er noget lort er fordi man ikke kan lide det, men det behøver jo ikke at betyde at det ER lort.. Undtaget i din verden selvfølgelig...
#52. d.05.03-2010/17:18:32/ | Af: Don Kylling
#51
Nu kan jeg simpelthen ikke holde det inde i mig mere: men du er sgu godt nok en spade af dimensioner! De eneste herinde der giver udtryk for snæversynethed, er da dig og dine veninder, der tuder og skaber jer fordi jeg ikke kan lide Metalcore. I har brugt to hele nyheder på at svine mig til og/eller få mig til at fremstå som et bøvet individ fordi jeg ikke gider høre det belortede fænomen Core (medmindre vi taler om Grindcore). Ja, jeg synes musikken stinker og er noget fucking lort. Hvad alle andre synes kan jeg ikke blande mig i. De har deres smag - jeg min!
#53. d.05.03-2010/19:26:48/ | Af: Fugle
#52
Det er helt fint du ikke kan lide metalcore (Når du en dag finder ud af om det endda ER det du ikke kan lide.. \"Devil Driver red.\")
Men den er sivet ind at du godt kan lide at brokke dig over musik som du ikke kan lide.. Kan godt se at du virkelig må vinde noget personligt på at give din negative holdning til kende for folk som os som egentligt ikke gives a shit for det..
Mig snæversynet? Hvor finder du det henne? Fordi jeg ikke kan lide haters som ikke engang kan finde ud af hvad de hater?.. Come on? Hvis der er nogen der er snæversynet, så er det sgu da båtnakker som dig som bare permanent afskære en hel metal-gren bare fordi at de har en fordom imod det. (Dette kan jeg sige da du tydeligvis har fundet ud af at et andet metalcore band \"Devil Driver\" umidlbart er udemærket døh)
Ved snart ikke om jeg skal grine eller skide i bukserne af grin over dig..
#54. d.05.03-2010/21:54:28/ | Af: Kermitwarfrog
\"At kritisere programmet er sgu da tyndt. Der er da vildt format over programmet.. Deftones kommer jeg ikke til at bruge meget tid på .. Men at tiltrække så mange store bands. det er sgu ambitiøst og SÅÅÅÅ fedt..\"
Men hvis ingen af de store navne er decideret interessante og mange af dem går mere over i metalcore og mainstream metal end det egentligt bliver spændende.
Synes sgu det er mere spændende at RMF har skaffet Sodom, som er et meget mere sjældent navn i Danmark og som samtidig er en af Thrash metallens helt store kanoner. Hvis der ikke kommer kritik, bliver der aldrig gjort noget.
#55. d.05.03-2010/22:54:45/ | Af: Don Kylling
#53
Jeg gav min mening, om Metalcore, til kende i en nyhed der omhandlede et arrangement som bød på en helvedes masse af den slags musik. Jeg kritiserede det faktum, at den danske Metal-scene efterhåneden ikke har andet end Metalcore at byde på. Efterfølende er dig og dine veninder begyndt at tude og skabe jer, hver gang jeg skriver et eller andet i en nyhed - om det er brok/kritik eller ej. I øvrigt giver alle andre herinde også deres udtryk for deres kritiske synspunkter, men jeg må af en eller anden årsag åbenbart ikke. Folk som dig kan godt lide kritik - så længe det ikke er noget der rammer jer. Ynkeligt, siger jeg bare!
Og ja, det er da dig der er snæversynet. Det er ihvertfald åbenbart mig der er en snæversynet taber fordi jeg ikke hører det belortede Metalcore. Det er sølle individer som dig der gør sites som Metalzone til en pine at færdes på, da i kaster om jer med bæ og bræk ligeså snart i får lidt modspil, og finder ud af at ikke alle deler jeres dårlige smag i musik. I øvrigt vil jeg gerne, endnu engang, konstaterer at Devildriver ikke er Metalcore. Det er muligt at bandet har elementer af Metalcore, men at betagne det som pure Metalcore er lort at lukke ud, og bare et eller andet yndeligt forsøg på at få mig til at fremstå som mindre debil. At et eller andet band har Core-elementer rager mig en skid, Men lige så snart de er pure Core, ja så står jeg sgu af. Netop fordi jeg synes at musikken stinker og er intetsigende.
#56. d.05.03-2010/22:56:39/ | Af: Don Kylling
Beklager i øvrigt stavefejlene...
#57. d.06.03-2010/07:51:38/ | Af: pikkemand
Metalcore er ørebæ!! Det er fint sålænge man går igymnasiet, men så er der sgu heller ikke mere i det!!
#58. d.06.03-2010/14:48:25/ | Af: Fugle
#55
Det er sjovt du nævner det.. Stort set hele den besked er som taget ud af min mund, bare om dig.. Det er jo dit mundlort der flyder i en lind strøm hver gang der er den mindste nyhed om noget som du ikke kan lide.. Hvis du ikke kan lide det, så skal det straks fordømmes.. Det kunne jo værer at der var nogen der gav dig ret, så du kan sidde og hive dig selv i elastikken over det, det er nemlig så sejt og fedt at værer tvært imod alle andre jo!
Det er netop dig der er snæversynet ved at værer så fucking narrow minded omkring musikken.. Du er en hater og det ødelægger i sidste ende metallen at have pussys som dig rendene herinde.. Hop ind på arto eller lignende og bitch om dine boyband puppatets problemer
#59. d.06.03-2010/14:49:01/ | Af: Fugle
Og jeg er skide ligeglad med stavefejlende :D
#60. d.06.03-2010/16:45:13/ | Af: Don Kylling
#58
Jeg vil vove påstå at det er sjædent at jeg kommer med kritiske indlæg herinde. Men er der en nyhed om et eller flere bands jeg har en mening om, så SIGER jeg også min mening om det. Hvorfor er det ikke i orden? Det er vel også det der er med til at skabe interessante debatter. Jeg gav min mening - om Metal Battle - til kende, med at jeg synes arrangementet var noget værre lort og at den danske Metal-scene er skuffende og tyndt besat. Det var der du åbenbart fik ondt i røven over et eller andet. Og igen: det er DIG der er snæversynet da det er DIG der ser MIG som en snobbet taber, blot fordi jeg ikke kan lide Metalcore. Hvis ikke det er en snæversynet indstilling at have, så ved jeg sgu ikke hvordan man definere \"snæversynet\".
Det du siger er altså, at jeg som Metal-fan ikke må være kritisk og at jeg SKAL kunne lide alle Metal-bands der findes, ellers har jeg ikke noget at gøre i Metal-miljøet? Også her er der tale om snæversynethed - endnu engang fra din side, vel at mærke.
#61. d.06.03-2010/18:33:45/ | Af: R. Drews
Rolig drenge. Metalcore vil dø ligeså stille og roligt som resten af de trends der plager metal (Nu-metal host host).
#62. d.08.03-2010/15:52:14/ | Af: seb
Jeg vil helst ikke blande mig men at påstå at den danske metal scene består af metalcore fra ende til anden er den støste løgn i hele verden åben øjnene og dyk ned i den danske scene og man vil finde mange fede old school døds bands osv... den danske scene er bred det er bare metalcore bands\'ne der får mest opmærksomhed her for tiden.. :-)